2015

Dag 3577 – Shopping, spa och Eiffeltornet

Comments Off on Dag 3577 – Shopping, spa och Eiffeltornet 15 April 2015

En sådan där perfekt dag om det inte vore för den förbaskade magen. Javier och Kostas ska gå på NAB broadcastmässan och jag och Kristina ska börja dagen på Outlet och shoppa. Jag har en lång lista på saker jag behöver, långklänning till mig, skor till Malena och Elviz, prinsessklänning till Eztelle och samt se om BCBG har några nya häftiga skärp. Men så börjar då magen att krångla och jag ville ju inte säga något till Kristina för att förstöra hennes resa så första gången jag behöver gå säger jag att jag måste tvätta mina händer 🙂 Andra gången, tredje gången och till slut 4:e och 5:e gången börjar det bli svårt att komma på anledningar, jag säger att jag måste ha ätit något olämpligt till middagen igår… Suck. Men medan hon hittar massor så har de inte en endaste sak på min lista, förutom att jag kanske såg en aftonklänning på Ted Baker, men jag vill att Javier ska godkänna den först, så inte ens den köper jag. Det slutar med att jag spenderar 0 kronor, vilket är underbart. Vi tar en taxi från outleten som ligger norr om Las Vegas, tycker den är bättre än den södra och beger oss till the strip och stannar på Paris hotel och har bestämt oss för att äta lunch på Eiffeltornet, jippi vad mysigt! Man går igenom köket för att komma ut till Eiffeltornet.

Häftigt, så jäkla häftigt, vi ser fontänen från Bellagio.

Livet är fantastiskt, god mat, underbara vänner, min kärlek (som inte heller ville missa en lunch på Eiffeltornet :)) och en fantastisk utsikt!

IMG_8060Javier och Kostas är ju inte sena med att lämna mässan och komma förbi på lunch med oss 🙂 Under denna två timmars lunchen gick jag bara på toa 4 gånger 🙂

Hoppar in i en taxi och åker hem och sätter på myskläder, dags att gå till Venetian Spa. Man går i nästan en kilometer innan man kommer till Venetian Spa och Gym, där vi idag har bokat aroma therapy massage. Men jag har tagit med en bok och ska njuta i de olika rogivande bastuna, värmestolarna, poolerna och myshörnorna de har här. Svindyrt, men det är ju Vegas, bara att luta sig tillbaka och njuta och vi har en lång fantastisk resten av dagen.

Sent på kvällen tar vi en taxi till Stratosphere Hotel och ska åka upp till toppen. Ta en drink i baren och sen äta middag högt över marken.

Så restaurangen snurrar runt så man ser hela Las Vegas, det är tom Bungy Jump utanför fönstret, fantastisk utsikt, vilken dag vi har haft. Här är vi i baren och tittar ner på restaurangen.

Nere på golvet i restaurangen, allt utom kärnan snurrar runt. IMG_8082 IMG_8084 IMG_8092 IMG_8097Underbar dag, och vi går och tar en drink i baren på hotellet innan jag äntligen får stupa i säng, mår verkligen inte bra.

Comments are closed.

NYA BLOGGEN: www.rebeckaponton.com/blog

Archives

© 2015 Rebecka Ponton. Powered by Wordpress.